Sıkça Sorulan Sorular

1-Sisteme nasıl giriş yapabilirim?

Ana sayfamızda Sanal Sınıfa nasıl girileceği detaylı bir şekilde anlatılmıştır.

2-Derse devam zorunluluğu var mı?

Derse devam etmeniz, öğrencilerimiz için daha verimli olacaktır.

3-Sınavlar nasıl uygulanacaktır.

Sınavlar yüz yüze yapılacaktır.

4-Sanal sınıfta ders videolarını daha sonra nasıl izlerim?

Sanal sınıfta yapılan dersler, her hafta düzenli olarak Uzaktan Eğitim Dersleri sekmesinde yayınlanacaktır.

5- Canlı derslerde ses kesik kesik geliyor ve/veya görüntü donuyor; ne yapmalıyım?

Bazen canlı derslerde seste gecikme veya kesiklik oluyorsa, öncelikle hatayı kendi bilgisayarınız da veya mobil cihacınızda aramalısınız. İnternet bağlantı hızınız, bilgisayarınızın bilmediğiniz sayıda virüs olması, aynı anda veya arka planda çalışan uygulamalardan kaynaklanan bellek ve işlemci yetersizlikleri, internet tarayıcınız (örneğin Internet Explorer kullanıyorsanız Mozilla Firefox veya Google Chrome deneyiniz), yine güncel olmayan Adobe Flash Player veya Java programlarınız da bu soruna sepebtir.Bağlantınızı kontrol ediniz, arka planda çalışan uygulamaları kapatınız, Adobe Flash Player ve Java eklentilerini güncelleştiriniz.

Sadece sizde çıkabilecek ses ve görüntü problemleri yaşamamak için canlı derslerden önce:

  • En güncel antivirüs programı ile sisteminizi taratınız.
  • En son Adobe flash player yüklü olmasına dikkat ediniz. linki : ADOBE FLASH PLAYER 

  • En son sürüm Sun JAVA yüklü olmasına dikkat ediniz. linki : SUN java

  • İşletim sisteminizi en güncel hale getirmek için update işlemlerini yapınız.

  • Derslere mikrofonla veya görüntü ile katılmayı düşünüyorsanız CANLI DERS öncesinde çıkan test ekranında kontrol ediniz.

  • Derslerinizde kullanacağınız bilgisayara sizden başkaları trojen veya gizli uygulamaların yüklenmediğine emin olunuz ve eğer bu bilgileri tek başınıza yapamıyorsanız lütfen tanıdığınız birinden profesyonel teknik destek alınız.

Ders başında ses problemi varsa öğretim elemanınıza chat/sohbet bölümünden yazarak bildiriniz. Diğer öğrencilerde olup olmadığına dikkat ediniz, eğer tüm öğrencilerde de varsa öğretim elemanınızın bilgisayar veya interneti problemlidir, düzeltilmesini talep ediniz.

6- Mikrofonla derse katıldığımda ve/ceya soru sorduğumda, aynı zamanda yankı ve/cveya ıslık benzeri sesler de gelmektedir. Ne yapmalıyım?

Canlı derslere mikrofonla katılan öğrenci veya öğretim üyelerimizde mikrofonu ile hoparlörleri arasında ses geri dönüşümü olmakta ve dersi katılımında ıslık şeklinde dayanılmaz gürültülere sebep olmaktadır. En iyi ders ortamı bilgisayarınızın sesi çıkışının kulaklığa verildiği zaman olmaktadır.

Hoparlörünüz açıken mikrofonunuza sizden başka sesler girerse  ıslık ve parazitlere sebep olmaktadır. Bu nedenle mikrofonla katılacağınız derslere lütfen ya hoparlörünüzün sesini kısın veya kulaklık kullanınız.

7-Kaçırdığım/giremediğim canlı derslerin telafisini nasıl yapabilirim?

Canlı dersler bittikten sonra ilgili hafta içinde ve/veya sonunda düzenli olarak ders kayıtları Uzaktan Eğitim Dersleri menüsünde ilgili dersin sayfasında yayınlanmaktadır. 

8-Android Telefonlardan Ders Kayıtlarını İzlemek için Yapılması Gerekenler

Android işletim sistemine sahip akıllı telefonlardan uzaktan eğitim ders kayıtlarını izlemek için telefonunuza Flash Player eklentisini destekleyen Puffin adlı web tarayıcısını kurmanız gerekmektedir. PUFFİN web tarayıcısını telefonunuza indirmek için Google Play Store'a (Android Market) arama bölümüne PUFFİN yazabilir, veya

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cloudmosa.puffinFree&hl=tr

linkine giderek indirme işlemini yapabilirsiniz.

En son değiştirme: 1 Eylül 2017, Cuma, 13:14